Dat veel verzekeringsmakelaars nog geen digitale strategie hebben, is schrikbarend

De bereidheid om de eerste stappen te zetten richting digitale transformatie mag dan wel groot zijn, in de praktijk blijken de meeste verzekeringsmakelaars daar nog geen duidelijke strategie rond te hebben.

Wat bedoelen we met digitale transformatie?

Veel kantoren zien digitalisatie als iets waarmee ze efficiënter willen werken en hun papierberg verkleinen. Dat is goed maar niet voldoende; dit gaat het grote verschil niet maken in de omzetgroei en de relatie met je klanten.

Digitale communicatie naar klanten en prospecten via website, e-mailmarketing en social media is duidelijk iets wat bij verzekeringsmakelaars veel minder hoog op de agenda staat. Nochtans verhoogt dat proces van digitalisatie de relatie met je klanten. Beleving naar een hoger niveau tillen is een uitdaging én een must.

De verzekeringssector is fundamenteel aan het veranderen, ook op vlak van technologie. Verzekeringsmakelaars staan voor heel belangrijke beslissingen, willen ze competitief blijven op de markt. Gewoon verder doen zoals vroeger, is zeker niet de juiste optie. De verzekeringssector dient business strategie rond digitalisatie te optimaliseren, of zelfs helemaal heruit te vinden.

Maar hoe begin je daar dan aan?

Laat je omringen door een aantal mensen die daar helder over nadenken en de bewustwording binnen jouw kantoor helpen vergroten: digitaal advies, van experten die je daarin kunnen begeleiden.

Je moet als makelaar ook niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden. Begin met gewoon goed te kijken wat je collega-makelaars doen of juist niet doen en probeer dan het verschil te maken. Zorg eerst voor een strategie en werk die stapje per stapje uit met de snelheid die je kantoor aankan.

Wil je weten wat Digital Assur kan doen voor jou?